tisdag 28 augusti 2012

Tekväll

Tekväll på verandan. 


Nybakade scones. 

Jordgubbsmarmelad och ost.




Hej!

I söndags var en härlig dag. Tänk att få vakna och höra regnet smattra mot fönsterbrädan och veta att man slipper gå upp och ut. Hade nämligen sovmorgon och hästarna tog dom andra ut. Tänk att få vakna bredvid sin Käraste och ligga och dra sig ända tills man känner sig utvilad och gå upp när man vill. Sedan hade vi en låång frukost. Lästa massa tidningar och smutta på morgonkaffe.
Över dagen hade vi fint väder men senare på kvällen drog stormen in igen och det började blåsa och ösregna, då var det skönt att krypa ner i soffan med levande ljus och kolla vad tven hade att erbjuda.

Dagen idag har var kall men det blev en lång härlig ridtur i höstsolen. :)

Bilderna som jag visar för er idag är från vår tekväll som jag hade med en vännina. Jag bjöd på mitt nyinköpta favorit te och nybakade scones med ost och jordgubbsmarmelad. Mums! Jag hade dukat upp på verandan med levande ljus. Kvällen var ljummen, säkert den sita för i år...

Ha en trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar