måndag 21 november 2011

Cyklamen

Min morfar täljde dalahästar och jag hittade denna, som ännu inte är täljd, och målade den vit.
Lampskärmen har jag gjort själv. 

Vit cyklamen. 


Hej!

Usch vilket råkallt väder det är ute idag, fast det är några plus i luften. Önskar att det kom lite snö snart så det blir lite ”mildare” ute, (plus att jag får ta fram mina nyköpta skidor och ut och glida lite!)

Något som värmer i detta höstrusk är när man får en blomma! En dag när jag kom hem stod det en vit cyklamen på bordet från Hjärtat. Underbart! Gissa om man blev glad och varm! :) Jag fick den för att min gamla dog. Cyklamen är en svårskött blomma...Får se hur länge denna överlever. Det är gulligt när man blir överraskad. :)

Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Fin pojkvän som köper blommor! Senast min man kppte blommor var 1987.

    / Siv från Bjuv

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland är dom för gulliga! Ja du Siv, du kanske får påminna honom :) Ha det så bra!

    SvaraRadera