onsdag 23 november 2011

Körsbär

Körsbär från Siljansnäs


Hej!

Kikar in en sväng på kvällskvisten och hoppas ni haft en bra dag. Hos oss idag har det regnat och det är slutet på november. Tråkigt väder må jag säga.
Idag visar jag en bild på körsbär från Siljansnäs. Var där och plockade i somras och det fanns hur mycket som helst. Har fulla frysen med körsbär som det bara är att ta upp och göra saft eller sylt av. Så en dag tog vi hem lite bär till mamma så hon kan göra saft till oss.


Igår till middag blev det hemmagjorda hamburgare med limesås. Gott blev det!
Idag använde jag såsen till salladen, lite annorlunda men gott det också. 




Ha en trevlig torsdag!

3 kommentarer:

  1. Trevligt med körsbär i frysen. Önskar jag hade lite också. Önskar jag hade en frys till att börja med.

    /Jill

    SvaraRadera
  2. Fina bilder i din blogg. Vad har du för kamera?

    MVH Bertil Johansson.

    SvaraRadera
  3. Tack! Det är gott med körsbärssaft! :) Jag har en helt vanlig digital kamera av märket canon. Ha det så bra!

    SvaraRadera