fredag 1 juni 2012

Äntligen helg!

Underbart att kunna sitta ute i solen och läsa

Bellisor som växer som bara den i Siljansnäs. Tagit några och planterat ner i korgar.




Gammalt körsbärsträd. 

Röda tulpaner blommar fortfarande hos mor.

Mina smultron plantor som jag tog hos moster förra året.
Dom skulle göra om en grusgång och då räddade jag dessa goda.
Några har klarat sig under vintern, kanske ska dit och se om det finns fler att ta. 

Hej Bloggisar!

Just nu önskar jag att dygnet har 48 timmar istället för 24. Hinner inte riktigt med allt som ska göras nu när det är så fina dagar. Man ska hinna utnyttja dagen ljus så mycket som möjligt. Har spenderat några dagar i Nusnäs hos mamma med bland annat gräsklippning på gården och vid sommarstugan. Skrållan ska ha sin dagliga motion, som det har blivit dåligt med på sistonde. Hon får väl ha lite sommarlov just nu. Vi har varit i Siljansnäs hos mannens föräldrar och försökt fiska lite. Dåligt väder och dåligt med napp så vi gav upp.
Idag har jag gått av min jobb vecka. Har jobbat ända sedan i lördags. Blir så när man går från ett schema till ett annat men glad är jag för de. :)

Blodomloppet i måndags är jag nöjd med. Sprang 5 km på ca 31 minuter. Det tycker jag är ok eftersom jag inte hunnit springa 5 km något i år.
Förra måndagen var jag och en vännina på ansiktsbehandling genom Mary Kay. Sköna produkter! Synd bara att man ska göra på sig själv. Hade suttit fint med någon annan som pysslat lite i ansiktet på en. :)

I helgen är jag äntligen ledig. Då bär det av till pappa för att hälsa på. Måndagen åker jag och S till Valbo för shopping. Skrållan ska få lite fina saker eftersom hon är så duktig på ridningen. :)
Tisdagen bjuder på jobb och så ska jag träffa en barndomsvän, som ska få fixa mina naglar lite. På kvällen är vi bjudna på grillning.

Nu blev det ett långt inlägg igen om ibland blir det så när jag inte hinner uppdatera så ofta. Nu ska jag grädda pannkakor och sedan bär det av till Romme på trav.
Visar lite bilder på blommorna i mammas trädgård.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar