söndag 18 december 2011

Julbord Skålsjögården




Hej mina vänner!

Det var länge sedan jag skrev sist, men tiden hinns inte med.

Denna vecka har jag skrivit julkort, shoppat julklappar en hel dag, bakat lite men måste baka lite till, firat födelsedagar och varit på julbord. Även jobbat och motinoner hästen och det har även hunnits med lite trav också. En andra plats fick vi med oss hem.

Helgen har också gott fort. I fredags firade vi mannen med lunch hos hans födäldrar, sedan begav vi oss till mina föräldrar för övernattning hela helgen. Fredagskväll gick vi ut på en resturang i Mora och lyxade till med pepparbiff. Mums så gott det var! Sedan blev det bio med popcorn såklart. :) Vi såg Sherlock Holmes 2. Den var bra!

Lördagen innehöll sovmorgon, skönt! Träning av hästen och hon kändes kanon fin :) Sedan bar det av på julbord till Skålsjögården som ligger mellan Svabensverk och Alfta. Ca 3 mil söder om Alfta. Mysigt ställe och där var det snö! Massvis med snö! Det var så fint och julbordet var jättegott! Länge sedan jag var på något julbord. På hemvägen snöade det och de var ett jobbigt före. Väl hemma var det bart och grön gräsmatta. Så det kan skilja på ca en timmes bilfärd.

Idag blev det ett långt inlägg, men hoppas ni står ut.
Trevlig 4e advent.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar