tisdag 3 januari 2012

Saltholmen


Mot Rättvik

Sollerön till vänster





Hej!

Nej usch för den här vintern, nu är jag så trött på snövädret så det inte är sant. Vi svenskar klagar alltid över vädret men när det är vinter ska man väl ha snö och minusgrader, inte snöblandat regn och plusgrader.

Därför tänkte jag visa bilder från en utflykt vi gjorde i slutet på sommaren. Vi tog mannens farfars gamla båt och rodde ut från Lundbjörken, Siljansnäs till en holme på Siljan som kallas för Saltholmen. Saltholmen ligger i Siljan utanför Limåviken vid Lundbjörkens fäbod som tillhör Siljansnäs. Där gick vi i land och tog en fika som vi hade med oss. På holmen finns en brygga som man kan lägga till vid, en stuga, grillplats och sittplatser. Man kan bada också men det gjorde inte vi eftersom det var för kallt i vattnet. Vi gick runt och kikade på ön för att sedan ta en fika på bryggan.
Vi hade en härlig tur ute på Siljan och jag längtar så efter att våren och sommaren ska komma snart så vi får spendera mer timmar ute på Siljan, jag och mannen!

Härlig dag önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar